Artikel 1 – Toepasselijkheid en definities
1.1. Deze Algemene Voorwaarden Toegangsbewijzen (”de Algemene Voorwaarden”) zijn van toepassing op iedere rechtsverhouding tussen Buro Branie hodn Hoge Bomen Festival en Legends of the Lake en degene die een toegangsbewijs ter zake het door BB georganiseerd evenement bestelt/koopt (”de klant”) en de bezoeker van het evenement (“de bezoeker”).
1.2. Onder “evenement” wordt verstaan alle evenementen die georganiseerd worden door BB
1.3. Onder “locatie” wordt verstaan de feitelijke plaats van het evenement evenals alle terreinen, ruimten, velden et cetera eromheen, die deel uitmaken van het complex, waarbinnen het evenement plaatsvindt. 1.4. Onder “verkooporganisatie” wordt verstaan de ticketverkoop voor het evenement via BB, een door BB voor het evenement ingeschakelde officiële (voor)verkooporganisatie of een door FL aangewezen ticket exchange platform.
1.5. De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van de klant of de bezoeker wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Artikel 2 – Toegangsbewijs
2.1. Een toegangsbewijs kan bestaan uit een door of vanwege BB verstrekt document of een door of vanwege BB verstrekte unieke barcode of QR code.
2.2. Het toegangsbewijs wordt eenmalig verstrekt en geeft in principe toegang aan één persoon. Indien sprake is van een groepsticket, dan biedt het toegangsbewijs toegang aan het op het groepsticket genoemde aantal personen.
2.3. Het toegangsbewijs is en blijft eigendom van BB.. Het toegangsbewijs geeft de houder (degene die een toegangsbewijs in handen heeft) recht op bijwonen van het evenement. Alleen de houder van het toegangsbewijs die het toegangsbewijs als eerste toont bij aanvang van het evenement krijgt toegang. BB mag ervan uitgaan dat de houder van dit toegangsbewijs ook de rechthebbende is. BB is ten aanzien van geldige toegangsbewijzen niet gehouden nadere controle te verrichten. De houder dient er zelf voor zorg te dragen houder te blijven van het toegangsbewijs.
2.4. Vanaf het moment dat het toegangsbewijs aan de houder ter beschikking is gesteld, rust derhalve op de houder het risico van verlies, diefstal, beschadiging of misbruik van het toegangsbewijs.
2.5. Alleen aanschaf bij een verkooporganisatie garandeert de geldigheid van het toegangsbewijs. De bewijslast dienaangaande rust op de houder.
2.6. Het toegangsbewijs dat bestaat uit een bar- of QR-code wordt via elektronische communicatie (e-mail of app) aan de klant verstrekt. Indien de klant ervoor heeft gekozen het toegangsbewijs op deze wijze te ontvangen, dient de klant ervoor zorg te dragen dat dit toegangsbewijs via een veilige elektronische communicatie kan worden verstrekt.BBL kan noch de vertrouwelijkheid van het verstrekte toegangsbewijs noch de ontvangst van het toegangsbewijs garanderen.
2.7. BB behoudt zich het recht voor om een maximum te stellen aan het aantal te bestellen toegangsbewijzen. De klant is alsdan verplicht om zich aan het door BB gestelde maximum te houden. BB behoudt zich het recht voor om het aantal bestelde toegangsbewijzen dat het door BB gestelde maximum overschrijdt, te annuleren.
2.8. Toegangsbewijzen kunnen niet worden geretourneerd. Het bepaalde in artikel 6:230p sub e BW is van toepassing op toegangsbewijzen. Indien deze optie beschikbaar is, dan kan een toegangsbewijs voor doorverkoop worden aangeboden via een door BB aangewezen ticket exchange platform.
2.9. BB kan besluiten om toegangsbewijzen voor het evenement op naam (d.w.z. gepersonaliseerd) te verkopen. In dat geval is het toegangsbewijs niet overdraagbaar en heeft – in afwijking van het hiervoor bepaalde – slechts de persoon op wiens naam het tickets is gesteld toegang. BB is gerechtigd (maar niet verplicht) om de identiteit van de houder van het toegangsbewijs te controleren om vast te stellen of deze overeenkomt met de naam op het toegangsbewijs, en voor zover deze niet overeenkomt, om de houder van het toegangsbewijs de toegang tot het evenement te weigeren.
Artikel 3 – Verbod doorverkoop e.d.
3.1. De houder is gehouden om het toegangsbewijs voor het evenement voor zichzelf te houden en derhalve niet op enigerlei wijze aan derden door te verkopen, ter verkoop aan te bieden of in het kader van commerciële doeleinden aan te bieden of te verstrekken. Van dit verbod is uitgezonderd de verkoop van toegangsbewijzen via een door BB aangewezen ticket exchange platform.
3.2. De houder al dan niet de bezoeker is jegens BB gehouden om op geen enkele wijze reclame of enige (andere) vorm van publiciteit te maken in verband met het evenement en ieder onderdeel daarvan.
3.3. Indien de houder de verplichtingen zoals verwoord in de voorgaande leden van dit artikel niet nakomt en/of daarvoor niet in kan staan, is de houder een direct opeisbare boete van € 10.000,- per overtreding aan verschuldigd en € 5.000,- voor iedere dag dat de overtreding heeft voortgeduurd en voortduurt onverminderd het recht van BB om nakoming en/of vergoeding van de geleden of nog te lijden schade te vorderen.
Artikel 4 – De bezoeker
4.1. De bezoeker dient houder te zijn van een geldig en onbeschadigd toegangsbewijs zowel vóór aanvang als tijdens het evenement en zolang de bezoeker zich op de locatie bevindt. De bezoeker is verplicht om op verzoek van de exploitant van de locatie, het ordepersoneel en andere bevoegden, het toegangsbewijs te tonen.
4.2. Indien de bezoeker na het betreden van de locatie, deze verlaat, verliest het toegangsbewijs zijn geldigheid.
4.3. De bezoeker is verplicht zich te houden aan de voorschriften (waaronder huisregels) en/of aanwijzingen van BB, de exploitanten van de locatie, het service en veiligheidspersoneel en andere bevoegden. De huisregels van zijn terug te vinden op www.legendsatthelake.nl
Artikel 5 – Rechten van BB
5.1. Bij overtreding door de klant of de bezoeker van (één of meer van) de bepalingen zoals genoemd in de Algemene Voorwaarden is BB gerechtigd het toegangsbewijs ongeldig te maken of de bezoeker (verdere) toegang tot het evenement te weigeren zonder dat de bezoeker recht heeft op restitutie van het bedrag dat de klant voor het toegangsbewijs (waaronder begrepen servicekosten) aan de verkooporganisatie heeft voldaan. De houder dan wel de klant van een ongeldig gemaakt toegangsbewijs heeft geen recht op restitutie of compensatie anderszins.
5.2. BB behoudt zich het recht voor de bezoeker de (verdere) toegang tot het evenement te ontzeggen of van de locatie te verwijderen indien BB dit redelijkerwijs nodig acht ter handhaving van de rust en orde tijdens het evenement.
5.3. Indien aannemelijk is dat er sprake is van een vervalsing van het toegangsbewijs is BB gerechtigd de houder van dit toegangsbewijs de (verdere) toegang tot het evenement te weigeren, zonder dat de houder dan wel de klant aanspraak kan maken op enige schade die hierdoor wordt geleden.
5.4. De artiest en BB zijn gerechtigd om van het evenement beeld- en/of geluidsopname te (laten) maken en deze beelden te gebruiken voor promotiedoeleinden voor zichzelf of ten behoeve van hun partners of sponsors. Personen die in de opnamen voorkomen kunnen geen recht doen gelden op enige vergoeding. 5.5. Het is BB toegestaan om aanvullende (veiligheids)maatregelen te treffen voor het evenement. BB zal dergelijke maatregelen tijdig bekendmaken en communiceren richting de klant – bijvoorbeeld door het versturen van een mailing – , en de bezoeker – bijvoorbeeld op de locatie en/of het plaatsten van een bericht op de website van de locatie -. Het is uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de klant en de bezoeker om van dergelijke aanvullende maatregelen op de hoogte te zijn.
Artikel 6 – Annulering en verplaatsing
6.1. BB heeft het recht om het evenement, bijvoorbeeld in geval van overmacht, waaronder mede begrepen ziekte en/of afzegging van de artiest(en), stakingen, brand, slechte weersomstandigheden, en epidemieën, te verplaatsen naar een latere datum, andere locatie of het evenement te annuleren.
6.2. Indien het evenement – bijvoorbeeld als gevolg van of in verband met overmacht – door BB wordt geannuleerd voordat het is aangevangen, zal BB uitsluitend verplicht zijn aan de klant de vergoeding te restitueren die vermeld staat op het toegangsbewijs, of bij gebreke daarvan de vergoeding (in beginsel uitgezonderd servicekosten) die de klant via de verkooporganisatie heeft betaald. Indien het evenement moet worden geannuleerd nadat het is aangevangen, zal BB slechts gehouden zijn tot restitutie van een door haar vast te stellen gedeelte van de vergoeding die vermeld staat op het toegangsbewijs, of bij gebreke daarvan een deel van de vergoeding (in beginsel uitgezonderd servicekosten) die de klant via de verkooporganisatie heeft betaald. De klant krijgt van de verkooporganisatie per elektroniche communicatie (email of app) bericht over restitutie van de vergoeding. In dit bericht wordt de procedure en de reactietermijn genoemd. Er wordt gestreefd om dit bericht binnen 12 weken na annulering van het evenement te versturen. Alleen de klant krijgt bericht en heeft recht op restitutie. Mocht er sprake zijn van doorverkoop buiten de verkooporganisatie om, dan zal de houder zelf contact moeten opzoeken met de kaartverkoper (de oorspronkelijke klant). De verkooporganisatie beslist over de eventuele restitutie van servicekosten. Overige schade (waaronder reis- en verblijfskosten) wordt niet vergoed. BB is niet aansprakelijk voor enige (andere) schade die is geleden door een klant of bezoeker als gevolg van annulering van het evenement.
6.3. Indien het evenement – bijvoorbeeld als gevolg van of in verband met overmacht – door BB wordt verplaatst naar een andere datum of locatie, dan blijft het toegangsbewijs geldig voor de nieuwe datum waarop het evenement zal plaatsvinden. Mocht de klant het evenement op de nieuwe datum niet kunnen of willen bezoeken, dan is de klant gerechtigd het aankoopbedrag terug te vragen. De klant krijgt van de verkooporganisatie per e-mail bericht over de mogelijkheid om restitutie aan te vragen van het aankoopbedrag. In dit bericht wordt de procedure en de reactietermijn genoemd. De klant moet binnen de gestelde termijn aangeven restitutie van het aankoopbedrag te willen, bij gebreke waarvan het toegangsbewijs geldig blijft voor de vervangende datum en het recht op restitutie vervalt. Het recht op restitutie vervalt in ieder geval op de dag van het vervangende evenement. Alleen de klant krijgt bericht en heeft recht op restitutie. Mocht er sprake zijn van doorverkoop buiten de verkooporganisatie om, dan zal de houder zelf contact moeten opzoeken met de kaartverkoper (de oorspronkelijke klant). De verkooporganisatie beslist over de eventuele restitutie van servicekosten. Overige schade (waaronder reis- en verblijfskosten) wordt niet vergoed. BB is niet aansprakelijk voor enige (andere) schade die is geleden door een klant of bezoeker als gevolg van verschuiving van het evenement.
Artikel 7 – Aansprakelijkheid BB
7.1. BB is aansprakelijk voor directe schade die de klant en de bezoeker lijdt en die het rechtstreeks en uitsluitend gevolg is van een aan BB toerekenbare tekortkoming. Voor vergoeding komt alleen in aanmerking die schade waartegen BB is verzekerd en die door de verzekeraar wordt vergoed. Niet voor vergoeding in aanmerking komt in ieder geval: a) gevolgschade; b) immateriële schade; c) schade veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van hulppersonen van BB.
7.2. Het betreden van de locatie en het bijwonen van het evenement, geschiedt voor eigen risico van de bezoeker, in die zin dat FL geen enkele aansprakelijkheid aanvaardt voor schade ontstaan door genoemd betreden of bijwonen zoals bijv. gehoor-, gezichts- en andere lichamelijke stoornissen.
7.3. BB zal ernaar streven dat het programma zoveel mogelijk volgens het aangekondigde tijdschema zal worden uitgevoerd. Zij is echter niet aansprakelijk voor afwijkingen daarin en voor de (eventuele) schade welke daardoor voor de klant en bezoeker mocht ontstaan. Aanvangstijden zoals onder andere vermeld op toegangsbewijzen en in eventuele tijdschema’s zijn onder voorbehoud. De klant en bezoeker is gehouden om regelmatig te controleren (via de website of andere communicatiekanalen van BB) of de aanvangstijd ongewijzigd is.
7.4. BB is niet aansprakelijk voor de inhoud en de wijze van uitvoeren van het programma van het evenement, waaronder uitdrukkelijk begrepen de lengte van het programma en de optredende artiesten. BB is evenmin aansprakelijk voor wijzigingen in het programma van het evenement.
7.5. BB is niet aansprakelijk voor schade van de klant en bezoeker die is ontstaan door verlies of beschadiging van het toegangsbewijs.
7.6 BB organiseert het evenement overeenkomstig de voorschriften van de op dat moment geldende wet- en regelgeving en zal er alles aan doen wat redelijkerwijze in haar macht ligt om het evenement zo veilig mogelijk te laten plaatsvinden.
Artikel 8 – Persoonsgegevens
8.1. BB verwerkt persoonsgegevens van de klant, de bezoeker en gebruikers van haar websites conform haar privacy statement. Voornoemd privacy statement is beschikbaar via http://www.FL.nl/privacy-statement/.
Artikel 9 – Slotbepalingen
9.1. BB is gerechtigd om deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. In dat geval zal BB de klant tijdig op de hoogte stellen van de wijzigingen. Indien de klant een natuurlijk persoon is, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en de wijziging heeft tot gevolg dat aan de klant een prestatie wordt verschaft die wezenlijk van de oorspronkelijke prestatie afwijkt, heeft deze klant de bevoegdheid overeenkomst te ontbinden per de datum dat de gewijzigde algemene voorwaarden in werking treden. 9.2. Op deze Algemene Voorwaarden en op iedere overeenkomst die tussen BB en de klant of de bezoeker bestaat, is Nederlands recht van toepassing.
9.3. Alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de overeenkomst tussen
BB en de klant of de bezoeker of enige overeenkomst die daarvan het gevolg mocht zijn, zullen uitsluitend worden beslecht door de rechter te Den Bosch, tenzij de klant of bezoeker niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en binnen een maand nadat BB zich schriftelijk op dit artikel heeft beroepen, kenbaar heeft gemaakt voor beslechting van het geschil voor de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen.